Hogyan választ fotóst egy modellügynökség?

   

   Egy modellügynökségnek ugyanolyan szüksége van a fotósokra, mint ahogyan a fotósoknak modellügynökségre. Azért fontos jó kapcsolatot kialakítani legalább egy ügynökséggel, mert a kezdő modellek tesztjein vagy kitalált saját anyagon keresztül tudod bővíteni fotósként a portfóliódat. Ezzel idővel nagyobb kaliberű, tapasztaltabb modelleket is “elkérhetsz” fotózásra, akár külföldi editorialokhoz is és nem utolsó sorban az ügynökség elégedettsége akár jól fizető munkákra vagy magazinokhoz való ajánlást is eredményezhet. Sok magyar, már külföldön is sikeres divatfotós haladt előre ezen az úton és mivel Magyarországon egy mondhatni szűk kör foglalkozik a divattal, elengedhetetlenek a jó összeköttetések.

 

   Az ügynökségek valószínűleg azt hívják először, akinek a stílusa bevált vagy legközelebb áll hozzájuk, de mivel többféle stílusú fotósorozatra van szükség egy modellkönyvben, több különböző stílusú fotósra is szükség lesz. Minden ügynökségnek más tetszik, az egyezés adódhat a retusálás stílusából, természetes fény vagy stúdiófények használatából, a megjelenő színekből, a smink és a ruhák stílusából és persze sokat számít a modellek beszámolója a fotóssal való korábbi közös munkáról. Egy azonban közös: mindig olyat keresnek, aki a maga természetes valójában tudja ábrázolni a modellt, úgy, hogy nem tereli el semmi a figyelmet magáról a modellről.

 

   A modellügynökségek ugyanakkor folyamatosan keresik az új tehetségeket is, akiknek a képeivel feldobhatják kezdő modelljeik könyvét, a fotózások alatt pedig tapasztalatot szerezhetnek a leendő első munkájukra. Ha az ügynökség új fotóssal dolgozik, általában elmegy az egyik modellügynök is a fotózásra, hogy akárcsak egy szülő, leellenőrizze a helyzetet. Persze vannak olyan ügynökségek is, ahol saját mini stúdió van berendezve az irodában, ezzel könnyítve a fotósok dolgát.

 

   Kezdő fotósként, ha nem is rögtön egy weboldallal, de minimum egy legjobb képekből álló Instagram oldallal érdemes jelentkezni a kiszemelt ügynökséghez e-mailben, akár egy összeállított PDF filet csatolva legalább 3-4 anyagról abban a stílusban, amit éppen magáénak érez. Bár az ügynökség biztosan látni akar majd egy teljes tesztet, amiben megtalálhatók a beauty, egész- és félalakos képek is, nem tanácsos túl sok képet megmutatni. Egyrészt nem fogják végiggörgetni, ha túl sok egyforma van köztük, másrészt tényleg csakis a legjobbakat célszerű megmutatni. A saját anyagok mellett, amelyekben látszik a fotós fantáziája és kreativitása, muszáj lennie letisztult, teszt-szerű képeknek is, hiszen az ügynökségnek a modell minél előnyösebb bemutatása lesz a legfontosabb.

 

   Ha kezdő fotósként el akarsz kérni egy modellt, nem árt, ha előtte összedobsz egy moodboardot az ügynökségnek, akár a kedvenc nagy fotósaid képeivel is, hogy nagyjából el tudják képzelni, mit tervezel a fotózásra. Előnynek számít, ha van olyan bevált, állandó sminkes, akivel szeretsz együtt dolgozni, esetleg olyan divattervező tanuló ismerősöd, aki segít a ruhákban. Persze vannak olyan ügynökségek, akik ha látnak benned fantáziát, ebben is segíteni fognak.

 

   Ugyan a tehetség nyom a legtöbbet a latban, hiszen egy profi ügynökség akár amatőr képekben is meglátja a fantáziát és azt, hogy merre lehetne fejlődni, viszont ha a fotós nem elég alázatos a szakmájával szemben, nem hajlandó elfogadni, hogy lemondásokkal jár a fotózás és olyan személyiséggel rendelkezik, ami megnehezíti mások munkáját, hosszú távon biztos nem lesz sikeres, akármennyire is ügyes. Érdemes megfogadni az ügynökség részéről érkező kritikákat, hiszen nekik is érdekük a sikeres közös munka és a szép fotók alkotása.

 

   Amennyiben érdekel a divatfotózás, nézz szét a Fotós Workshop oldalamon, ahol akár egyéni oktatásra is találsz lehetőséget:

https://fotosworkshopok.hu

 

Bodogán Sándor