Hogyan hozd és tartsd magad forbában

Diéta vagy egészség? Sokan gondolják tévesen, hogy a diétázás egyenlő az egszséges életmóddal, korántsem biztos, hogy a szervezetet örül az energiamegvonásnak. Nem mindegy ugyanis, hogy koplalással, vagy élvezhető étrendel tartjuk karban testünet. Ha modellekről van szó, kifogyhatatlan számú tévhit kering arról, vajon mitől ilyen vékonyak. A megfejtés egyszerű, odafigyeléssel és következetességel bármit el lehet érni. Tánczos Lilla személyi edző és táplálkozási tanácsadó elárulja a legfontosabb szabályokat, amikre mindenéppen oda kell figyelni, ha egészségesen akarunk lefogyni.

 

,, Tánczos Lilla vagyok, személyi, funkcionális edző és táplálkozási tanácsadó. Pár évvel ezelőtt a modellkarrierem után jött a gondolat, hogy a sport világában szeretnék dolgozni. Előtte csak a külalakért edzettem, ma már ez megváltozott, hiszen boldogsággal töl el, hogy azt csinálhatom minden nap, ami a legnagyobb örömömet jelenti. Személyes tapasztalatimat szeretném megosztani Veletek, ezzel is segítve a kezdeti nehézségeket.

Nyugatabbra a csontos alkat helyett bizony egyre jobban kedvelik a szálkás, mégis izmos tónusú modelleket. Magyarországra ez a hullám még nem érkezett el, de ami késik, nem múlik. Modell múltamnak köszönhetően megtapasztaltam a szakma árnyoldalát is. Az ügynökségek sokszor irreális elvárásokat követelnek a lányok testsúlyával kapcsolatban anélkül, hogy bármilyen segítséget vagy útmutatót adnának a kezükbe ( dietetikus, edző, pszichológus). Ez a legfőbb oka annak, hogy a modellek a legrosszab és legegészségtelenebb utat választják a hirtelen fogyáshoz, akár tabletta, akár önsanyargatás formájában. Ez pedig pár év alatt tönkreteszi a szervezetüket.  Ezen szeretnék változtatni, hiszen mindenki jobban szeret egy energikus, egészséges, üde formájú modellel dolgozni.

 Edzést illetően fontosnak tartpm a funkcionális típusú zsírégetés módszerét, hogy ne legyen nagy az izomtömeg, csak a szálka maradjon meg. Nélkülözhetetlen a mindennapi mozgás, ezért a kezdeti heti 2-3 edzés után már a sportoló mindennapi letébe bekerül az edzés, és bármikor növelheti a mennyiséget kedve, ideje szerint.

Természetesen az étkezés az egyik legfontosabb, a legjobb, ha napi három főétkezés között még leglább kétszer kell enni. A titok abban rejlik, hogy mikor, és mit eszünk, nem pedig abban, hogy mennyit. Rostban gazdag, vitamindús ételeket célszerű fogyasztani, és akkor sincs baj, ha fotózások között valami snacket kíván a modell, mert vannak kifejezetten erre való, nulla kalóriás egészséges snackek.

 Az egészséges életforma pedig visszaköszön nem csak a kilókban, hanem a haj és a bőr is sokkal szebb lesz. Sok modellnek segítettem tanácsaimmal, és remélem egyre többen indulnak el az egészség útján, mindenképpen keressenek fel szakembert, aki a testükhöz illő, szakszerű étrendet állít össze.  A hosszútávú, egészséges életmódot nagyon nehéz kialakítani ebben az életvitelben, ami egy modell szakmával jár,  de nem lehetetlen. Ha pedig elsajátították a trükköket, akkor a vékony, nőies forma stabilan, és sokáig megmarad.''

instagram @tanczoslilla

mail: lilla.tanczos@gmail.com