Beauty editorial: mit jelent pontosan?

   Divatfotózás során készülhet rólad egész- és félalakos, porté vagy éppen a bejegyzés főszereplője, maga a beauty kép. A kifejezésből adódóan a beauty divatfotó kifejezetten a szépségre fókuszál, arcközeli felvételekkel.


   Magából a divatfotózásból pedig akkor lesz editorial, vagyis divatanyag, ha egy adott koncepció köré épül akár megrendelésre, a végeredmény pedig valamilyen, akár online magazinban megjelenik, ahogyan a bejegyzés kezdőképe is, amit a Lucy’s Magazine részére készítettünk a csapatommal.

 

   Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a már sokat emlegetett moodboard segítségével megtaláljuk a megfelelő smink és kiegészítők hangulatát, amihez természetesen az elképzeléshez tökéletes passzoló karaktert, vagyis magát a modell is fel kell kutatni. A team ebben az esetben mindenképpen megkíván egy megfelelő felszereléssel és tudással rendelkező profi sminkest és tapasztalt fodrászt, az itt látható képen Déri Laura és Gellérthegyi Dávid munkáját láthatod.

 

   A fotózás során a hangsúly nem a ruhákon, kiegészítőn vagy a modellen van. A modell arcbőre, frizurája kerül a középpontba sminktermékeket, esetleg szépségápolási termékeket (például arcmaszk, arckrém) bemutatva. Egy beauty editorialnál ugyanis ugyanúgy lehet és kell is kreditálni a márkákat, ahogyan azt egy ruhákat bemutató fotósorozatban tennénk.

 

   A lehetőségek tárháza végtelen, a művészek ilyenkor szabadjára engedhetik a fantáziájukat, egy szépség anyagban nem lehet sem a smink, sem a haj túl extrém. Olyannyira a szépségtrendekre koncentrálunk ilyenkor, hogy a legtöbbször nem is készül külön styling a képekhez, sokszor szimplán pánt nélküli, testszínű melltartóban ül a modell, a vállait szabadon hagyva, így nem vonja el semmi a figyelmet a beauty-ról.

 

   A szépség editoralhoz teljesen más pózolási készség szükségeltetik, mint általában, hiszen a modell kizárólag az arcával tud játszani, ami megkövetel egy bizonyos szintű profizmust. Gyakori, hogy az archoz a kezeket is oda kell helyezni, ugyanis lehet például maga a körömlakk is a középpontban. Ilyenkor kifejezetten fontos az ujjak kecses, természetesen laza tartása a gyönyörű végeredmény érdekében. A pózolás mellett nagyon fontos, hogy a modellnek hibátlan közeli legyen a bőre és a kezei is szépen ápoltak legyenek. Érdekesség, hogy ritkán publikálnak mosolygós képeket a modellekről, de szépség divatanyagoknál ez is bőven belefér.

 

   Természetesen létezik beauty kampány is, amely annyiban különbözik az editorialtól, hogy  nagyobb stábbal készül kevesebb fotót kidolgozva. Ilyenkor általában erőteljesebb retusálást preferál a kliens és gyakran maga a termék is szerepet kap a kampányképen.

 

Bodogán Sándor